onsdag 27 juli 2011

Norge dominerar

Norge är det ämne som dominerar nyheterna, med all rätt, men det talas förvånansvärt lite om det bland gemene man. För mig personligen så upptar händelserna i Norge en stor del av min vakna tid, inte så att jag pratar om det med allt och alla utan de finns i mina tankar och så kanske det är för många. För mig har den här en händelse satt spår precis som tsunamin i Thailand gjorde.

Jag har precis kommit tillbaka från Boliden efter att ha kört Carro och tog upp en liftare på vägen tillbaka. Han kom från lassa och hade fått reda på att han hade prostatacanser och stank brännvin. Han surrade hårt om allt möjligt bland annat så jämförde han dådet i Norge med det Hitler och Stalin gjorde. En tanke som aldrig fallit mig in måste jag säga, men det ger ett annat perspektiv på att de ska försöka få honom dömd för brott mot mänskligheten.

Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar