söndag 10 juli 2011

LCHF, svettigt värre

LCHF, shit bara att lära sig vad det heter är ett mörker och att sen ändra hela kosten, ja vad ska jag säga, det är ett hell. Men prova duger, igår bakade jag bröd, hmmmmm, eller vad man ska kalla det. Idag blev det Våfflor (se LHCF recepten) . Så där, skulle jag säga om våfflorna, men jag kan tänka att de vinner i längden. Det vill säga ju längre man håller på med det ju bättre smakar allt (glömskan är total).

Mysters lilla Lii fyller två år idag och firar detta med en resa till Lycksele djurpark tillsammans med kusinen Teo och storbror Loke och så föräldrarna förstås.


Själv åkte jag in till Vindeln vid 11 tiden och affärerna öppnade 12 så det var bara att återvända med oförättat ärende. Tillbaka till ett myggigt och svettigt Bergnäs för våffelgräddning. Till och med hundarna är utslagna i värmen. Phu


Bamse är helt utslagen av värmen och vilar sig genom dagarna kan man säga.


Casper är något snärtigare men vilar det han kommer åt han med.


Till och med illbattingen Jackson håller låg profil i värmen.

Fast han är i en riktigt söt ålder just nu, han lyssnar inte, han skäller, han smiter och håller på, han ser spöken på ljusan dag och tror att är kungen över alla just nu. Tur att den här fasen inte är bestående för ibland är han minst sagt en billig hund.

Som avslutning vill jag bara säga att;

Bara två saker är oändliga, universum och mänsklig dumhet. Och jag är inte säker på det förstnämnda.


Jag sökte bilder som skulle illustrera oändlighet och hittade en liggande åtta som symbol för det. Sen sökte jag på dumhet och hittade det här, vilket jag tyckte var en "rolig" illustration till dumhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar