lördag 2 juli 2011

Det är bara regn hos mig

Regn, regn det är regn hos mig och när Roger slog på tv i morse pratade de om regn där också. Regn är den del av vädret som ger marken näring och får oss människor att uppskatta soldagarna.


Eller hur det nu var.....

Annars så insåg jag till min förskräckelse att ledigheten snart är över för på måndag är det arbete igen. Tiden går fort när man har roligt eller när man är ledig. Idag ska jag städa ur stugan och förbereda den för att gå i vila ett tag igen. Nästa gång den väcks upp ur sin dvala blir nog när familjen Linda och Jonas åker hit med familjen Liisa och Tim. Gud bevare vår lilla stuga för denna invasion, det kommer bli skillnad mot för när jag, Roger och hundarna framskrider vår lugna tillvaro där. Hoppas de får bra väder när de ska vara här så att ungarna kan bada och ha det riktigt härligt.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar