fredag 1 juli 2011

Trött i ögat

Lite trött i ögat idag, somnade inte förrän vid tre tiden i natt och sen behagade hundarna väcka mig vid sex. Tack för det kära djur. Vem som gjorde vad vet jag inte, men den ende som sov av hundarna var Casper. Bamse platsade jag och Jackson tryckte jag fast under armen och sen sov vi en timma till. Men då var det kört, ingen mer sömn här inte så halv åtta gav jag upp och svängde mina lurviga över soffkanten och satte på kaffe. Så jag skulle inte vilja påstå att jag är utvilad direkt, tur att det blir en ny natt sen igen.
I morse när jag tittade mig i spegeln i morse var det knappt att jag såg mig själv. När jag väl fick syn på mig själv kom jag att tänka på uttrycket att "min kropp är mitt tempel". Jovisst shit happens! Vilket århundrade byggdes det? Vem gav tillstånd för utbyggnaden och var f*n tog fastighetsskötaren vägen???????????
Jag kan lugnt säga att dagen har gått i vilans tecken, inga större utsvävningar här inte. Vädret har varit en blandad kompott av sol, regn och moln, ett bra slapparväder med andra ord.
När jag var ute på altanen såg jag på väggen där det hänger några kopparbunkar att det var något som inte stämde. I en av bunkarna stack det ut torkat gräs och sen var det fågelskit på väggen.

Glipan mellan vägg och bunke är inte stor, så döm om min förvåning när jag tog ner bunken och vände på den.


Inne i kopparbunken har en fågel omsorgsfull byggt ett bo av torkat gräs, mossa och annat som den kommit över. Två ägg ligger kvar där i men de är nog inga ungar i dem, för de skulle ha varit kläckta för länge sedan. Kanske blev det för varmt, då bunken sitter på en södervägg. Jag hängde tillbaka bunken utan att röra den i fall jag har fel och det ska bli ungar där i.

Men jag hittade ett bo med levande ungar i på baksidan huset.


Här har fågeln byggt ett bo ovanpå kontakten utanför vårt sovrumsfönster för andra året i rad. Det ser lite trångt ut så ungarna kanske börjar vara flygfärdiga snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar