tisdag 26 juli 2011

En dag i körandets tecken

Idag har jag mest kört fram och tillbaka, till Ånäste, där jag såg en hjort och tillbaka, då jag såg två älgar, till stugan, där jag såg en skock med renar och tillbaka, till stan, till Kåge, där jag såg en massa fåglar och sedan hem, där jag såg en massa hundar. Så om man tänker efter så skulle man kunna se det som att jag varit på safari. Dessemellan har jag lagat mat, rastat hundar, tagit hand om tvätt, rensat ogräs, hämtat posten, betalat räkningar, pratat med revisorn, pratat med en massör och en sagolikt massa annat. Fast man skulle kunna se det som att jag har fått en massa gjort. Dessutom så är det pissväder ena stunden regnar det och nästa är det så varmt så man håller på att dö. Jag hoppas det bryter ut ett riktigt hejddunrande åskväder så vi får rensat luften lite, så kanske jag kan hitta nåt posetivt i vädret också.

Jackson håller på att kaxa sig mot Bamse, våran ålderman, så honom har jag fått ta ner på jorden idag. Vi kommer se till att Bamse får vara ranghög tills den dagen han dör. Så det är bara att markera mot lillgrisen när han tar sig ton. Bamse är så himla snäll och tålmodig med honom. Han orkar inte riktigt ta alla konflikter som uppstår. Men dessemellan när man plockat ner Jackson på jorden så är de dödspolare.


Jackson lägger gärna sig och sover bredvid Bamse och man kan lugnt säga att han har en egen sovstil.

I morgon bär det av till Ledigheten vilket kommer bli skönt, vi ska bara hämta bilen som vi lämnade in i dag först. 

Fridens liljor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar