onsdag 20 juli 2011

Ofrivilligt tidig start

Vaknade i morse av att jag svettades floder, skit vad varmt det var. Tittar på klockade 06.45, neeeeej, jag är ju ledig, vill inte vakna, fortsätter att svettas. Somnar om en liten stund, kollar klockan 07.15, jag vill sova, fortfarande varmt som i en bastu. Hopplöst att somna om, vänder och vrider på mig, svettas, klockan är 07.45. Nu ger jag jag upp 07.55, det är bara att kliva ur sängen, in på dass, släpper ut hundar tvärt, in igen på med kläderna, borstat tänder, kaffe. Jaha så var dagen igång.


Vi har funderat på Bamse sen vi kom hem men när jag var förbi hos Carro igår fick vi förklaringen. Sikta är i löpen och Bamses kemiska kastrering har passerat bäst före datum för länge sedan. Vilket förklarar hans beteende, blir aldrig hundar impotenta?

Annars har dagen idag varit en varm dag så här långt. Jag fick petat på lite i rabatterna på förmiddagen men till lunch var det kört igen, svetten lackade och hungern sa att nu får det vara färdig jobbat.

Ikväll ska jag, Casper och Jackson iväg med Carro och Zigge till ett konstgryt. Det ska bli spännande att se hur det lilla djuret reagerar på detta. Casper följer nog med mer för resan än för konstgrytet, han får vara maskot. Någon ska ju vara det också.

Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar