torsdag 28 juli 2011

Traktor, ogräs, sommar och kvinnosyn

Roger rensat ogräs med traktorn!!!!!???? och det fungerade bättre än alla andra metoder vi har provat. Det handlar om parkeringen och grusgångarna. Vi har provat alla sorters ogräsmedel utan effekt eller rättare sagt det verkar bara växa bättre av det. Vi har testat salt och effekten uteblev, vi har provat ättika och resultatet uteblev, vi har provat alla sorters ogräsmedel som finns i utbudet på affären. Men så kom Roger på den lysande iden om traktorn, så nu har Roger kört på alla möjliga och omöjliga ställen med traktorn. Han skrapar och plattar och rör om och ogräset försvinner, vilken fröjd. Snacka om att göra två flugor på smällen Roger får göra det Rograr gör bäst nämligen brummma och ogräset försvinner. Kan det bli bättre än så. Undrar just om det är rekomenderbart att släppa lös honom i rabatterna också????? Hmmmmm, får fundera på detta.

Igår såg vi på ett program om flickorna i Thailands gator, de så kallade glädjeflickor, så tragiskt. jag blir så beklämd när jag ser denna handel, eller jag blir så upprörd och förbannad. Jag kan inte förstå hur människor kan hantera andra människor på detta sätt. Sen drar jag mig till minnes när vi var på Åsele marknad och en gubbe säkert över 60 år började skryta om att tidigare så hade han en thailändska men nu hade han bytt till en mörkhyad i stället. Jag höll på att koka över av ilska, hur kan man se på kvinnor på detta sätt som handelsvaror, för det var så han uttryckte det.
På tv pratar de om att Thailand är ett tillåtande land och så kan man också se på det. Och så intervjuar de en svensk man som har byggt ett hus åt sin flickväns föräldrar, han säger att han kan tänka sig att flytta dit 7-8 månader per år. Vem som utnyttjat vem undrar de på tv, jag vet inte om jag undrar det, jag tror nog att jag har min uppfattning klar i det avseendet.

Idag har jag påbörjat min C uppsats och intervjuerna till den, kul, men det är lång väg att vandra innan den är klar. Jag tror jag ska ta upp kvinnorna som ett eget avsnitt i den, vi får se.

Vi har annars varit i Ledigheten och svettats idag. Varmt, varmt, varmt tur att det finns en sjö här. Hundarna springer fritt här, vilket kan få sina konsekvenser kan man säga, Jackson har fått bada två gånger idag för hans vita päls har varit svart efter det han kört dikesrensning. Inte luktar han hallon heller, men med lite simträning så blir han ren och fin igen (nästan i alla fall). Casper har jagat en hare och hade inte sucken av en chans mot den, men jagade gjorde han och jag ropade och skrek. Jag hade nämligen tagit en promenad med dem utan koppel och så klart så dyker det upp en hare då.....Som sagt jag ropade och skrek och döm om min förvåning när det bara tog en stund så kom han tillbaka. Hmmm kanske var haren för snabb eller kan det vara så att han faktiskt löd mig.... Ja, jag låtsas i alla fall att det var det sistnämda.
Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar