fredag 29 juli 2011

Jacksons tuppjuck

Jackson har fått nåt tuppjuck på våra grannar och skäller ut dem varje gång han upptäcker dem. Han springer fram till tomtgränsen och vrålskäller, vi har inget staket mellan oss men han går aldrig över till deras tomt utan springer efter kanten på vår tomt och skäller som en bandhund. tur att de är vana att vi har hundar. Men det måste se roligt ut, Jackson springer först och skäller efter kommer jag ropandes och när jag kommer tillräckligt nära så vänder han om om in mot vår tomt igen och jag efter. När jag sedan får tag på honom för jag ger mig inte förrän jag får det så bannar jag honom, han lägger sig på rygg och säger att han aldrig mer ska göra om det. Tio minuter senare så ar det dags igen, våra grannar skrattar nog gott åt oss skulle jag tro. Casper han tittar på oss och ser ut att sucka och fundera på hur vi orkar i värmen.

Jag har tagit fantastiska kort på hundarna de senaste dagarna som kommer senare när jag har en bättre uppkoppling.

Ikväll ska Jackson iväg på skinnträning med Carro, vi får se hur det går. Praktiskt så kör jag honom till Boliden vid halv sex ikväll när Carro slutar, jag ska ändå dit och handla mat inför morgondagen då vi får besök och ska äta surströmming och Carro och Daniel kommer hit till Ledigheten och lämnar av honom.
Njut av dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar