fredag 29 juli 2011

Bad och mys

Idag har jag fått bada Jackson tre gånger efter att han kört dikesrensning, hans annars så vita päls på benen har varit svarta och sen har nosen antagit en något mörkare färg. Sista gången fick han med sig Bamse också fast på hans svart päls syns det inte. Min teknik när jag ska tvätta upp honom är att jag går ner till sjön med honom och redan när vi går ut börjar han att simma med benen. Sen sänker jag ner honom och håller honom under magen så han inte kommer någonstans och på detta sätt tvättar han rent benen. Nosen tvättar jag av inne på grundare vatten på vanligt sätt. Jag har tagit lite bilder som kommer senare.

Casper håller sig lugnare än vad Jackson gör, gammal är äldst fast ändå inte för Bamse är nästan värst på att hitta på hyss. Vi har nyss fått igen Jackson från Carro efter hans skinnträning som avlöpte bra. Han kommer nog bli en bra grythund till sist och på söndag kanske han ska få följa med Carro och träffa en levande grävling. Han är en klippa på att krypa i gångarna och är så liten att korkarna inte visar var han är, han går fram och nosar på skinnet men skäller inte. Det är därför han ska få följa med på söndag och träffa en levande grävling för att se om han skäller på den. Vi får se hur vi löser det praktiskt bara för jag ska börja jobba på söndag men Roger börjar inte förrän måndag.

Just nu har hundarna gått in i vilans timma, Bamse ligger på golvet nedanför min fåtölj, Jackson ligger vid mina fötter och Casper ligger bredvid Roger i soffan. Så vi har det ganska mysig kan man säga.


Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar