onsdag 6 juli 2011

Morgonstund har guld i...........eller?

Vilket straff, jag gick upp fem i morse för att en av tjejerna skulle iväg på jobbet och det går ingen buss. Så det var bara att köra det. Sådant gör att jag kan börja fundera på att byta yrke. Det värsta är att hon ska börja samma tid i morgon. Inse vilken mardröm för en morgontrött människa. Tänkt att jag satte mig med administrativt arbete när jag kom tillbaka dessutom, hur sjukt är inte det. Hjärnan fungerade kanske inte världsmästar bra vid den tidpunkten men jag kunde ju inte väcka upp Roger med att bullra runt. Jag kan bara beundra människor som går upp så här tidigt varje dag, det är inte för mig kan jag konstatera.


Fast livet blev i alla fall hanterbart efter lite kaffe. Vilket var tur annars jag hade nog inte varit så rolig att prata med i bilen (vilket i och för sig var tveksamt om jag var i vilket fall som helst).


När jag senare, vid 08 tiden, tog en promenad med hundarna så upptäckte jag en massa saker som jag inte lagt märke till tidigare. Det är inte så att jag inte hört eller sett det tidigare utan denna morgon uppmärksammade jag det på ett annat sätt (förmodligen för att jag hade hunnit vakna innan morgonpromenaden idag).


Till exempel vilket evinnerligt surrande det är av humlor, flugor och andra insekter.


De låter som en orkester som håller på att stämma upp inför den stundande konserten. Lyssnar man så är det ett rent öronbedövande ljud som sköljer över naturen.


Hundarna hörde helt andra ljud, sådana ljud som jag förmodligen aldrig kommer att höra hur tidigt jag än stiger upp. Jag skulle tro att det var ljudet av en mus eller råtta som var anledningen till att bägge två dök in under ormbunkarna. Fast jaktlyckan var som tur inte så god så de gav upp ganska snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar