måndag 11 juli 2011

Carro och pisserunda

Jaha, ja då ska Jackson iväg på utställning i helgen. Carro ringde så vi ska mötas halvväg på onsdag. Så då får vi se hur det går denna gången. Carro kommer frisera honom och göra honom fin (enligt henne). Jag gillar personligen när han är lite vildvuxen, men ska man bli bedömd av domare så måste han friseras. Nästa gång han ska iväg blir i augusti och då är han junior, den lilla skitgrisen. Carro kommer ha honom tills på måndag för då går vi av vårt pass. Undrar just vem i familjen som kommer sakna honom mest? Ingen nämnd och ingen glömd.


Se bara så stilig man kan vara, klart han kommer ta hem massor av segrar.

Det har varit varmt och kvavt idag så det har inte varit någon större rörelse på vare sig människor eller djur. Eller ja, jag var ute en sväng och byggde på hundkojan så den ska bli klar någon gång. Nu i veckan kommer hundnätet, vilket både jag och hundarna ser fram emot. Senare på kvällen tog vi en pisserunda ner till Vindelälven. 


Bamse, som inte velat gå ut idag, pissade säkert en kvart, eller ja kanske inte så länge men länge var det och förmodligen väldigt skönt.


Nere vid älvskanten drog grävmonstrerna igång och grävde i sanden under en tuva. Det var förmodligen nåt monsterlikt djur där som de bara var tvungna att gräva fram.


Casper han lyssnar och lyssnar sen gör han ett rävskutt rakt upp och på det han hör.


Solen sirlade sina strålar genom björkarna och värmde riktigt mycket fast det hade blivit kväll.


Efter en stund så ropade jag på de två grävmonstrerna och de kom som skjuta ur en kanon upp för slänten. Det lyste godis ur ögonen på dem och så klart fick de det eftersom de kom första inkallningen. Jackson kom som vanligt först, han är den av de två terrierna som är matsnålast.


Efter promenaden var de både trötta, törstiga och lite myggbitna.


Casper upptäckte buren som jag tog fram eftersom Carro ska ha den till utställningen, han inspekterade den och fnyste lite lätt åt den. Som han tänkte att den skulle då aldrig jag kliva in i.


Lev och må

1 kommentar:

  1. Kikar in och tackar för hälsningen i min blogg. Vilka söta voffsingar du har. :) H. Anna

    SvaraRadera