onsdag 27 juli 2011

Goda grannar och ny telefon

Igår behövde vi låna en bil för att kunna lämna in vår bil i stan, inga problem vi fick låna Carros när hon kom från jobbet. Sen behövde vi låna en bil för att hämta vår bil idag, inga problem jag körde Carro till jobbet och så fick vi låna bilen. Tack för det, säger jag bara, man kan inte ha bättre grannar än Carro och Daniel.

Ny telefon

Jag har köpt en ny telefon en Samsung touch och jag säger bara, shit, telefon har ett eget liv. Jag tar bara i den och det händer saker som jag har ingen aning om. Jag märker att jag tar i den med yttersta fingertopparna när jag rör den, nästan som om jag är rädd för den. Ändå så lyckas jag trycka eller nudda någonstans där jag inte ska vara. Jag lovar att det är ett mörker detta, men det är väl bara att gilla läget och lära sig hur den fungerar. Men ibland känns det som telefon styr mitt telefonerande och inte tvärt om.
Så här ser den ut, telefonen med ett eget liv. Jag undrar om jag någonsin ska lära mig att hantera den. Roger har en också och så fort ha räcker över sin till mig så lyckas jag lägga på eller så blir skärmen svart, jag vet inte vad jag gör för fel. Hjälp säger jag bara. Jag känner mig som en elefant i en glasbustik tillsammans med telefonen. Dessutom så märker jag en viss irritation i min omgivning när jag ska fippla för att göra det mest elementära som att ringa till exempel och det blir ett helt företag av det. Vilket då stressar mig och jag fipplar till det ändå mer. Phu, säger jag bara, jag får prova mig fram under täcket i mörkret när ingen ser mig. Tänk att en så liten tingest kan var så stressande.

Efter att vi hämtat bilen bar det iväg till Ledigheten med telefonen, hundarna och gubben. När vi kom dit tyckte Jackson att det var grävstund så han grävde och han grävde och han grävde och Casper hjälpte till, med den påföljd att jag var tvungen att bada bägge hundarna i sjön. Bamse behövde jag inte bada för han hade redan badat frivilligt. Men nu ska jag sätta mig med den förtvivlade telefon så jag lär mig den ( om det är möjligt vet jag inte). Vi får se om jag är vid mina sinnes fulla bruk när jag är klar, det vet man aldrig

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar