söndag 31 juli 2011

Grävlingar och världens bästa Teo

I morse lämnade jag Jackson i Carros hundgård innan vi åkte till jobbet, Carro var iväg med Zigge och skulle jaga fram några grävlingar, så det var ingen hemma där. Senare på dagen ska även Jackson få lukta på grävling, lillgrisen, vi får se hur det går. Det är nog tur att jag inte är med, jag är lite för blödig tror jag. Vi packade bilen och åkte via Tavelsjö till Bergnäs och åt en en god lunch med hemmagjord glass till efterrätt, mums. Det smakade inte kattskit det inte.

När vi kom till Bergnäs så var världens bästa Teo där, han är för härlig nu. Pratar och pratar hela tiden och är  absolut det sötaste jag vet.


Här visar han upp sin traktor för mig.

Senare på dan gick jag en runda och upptäckte att vinbären är mogna, så imorgon tror jag att jag ska plocka lite bär. 


Dessutom så är de så vackra.


På kvällen ringde jag Carro och hörde hur det hade gått för honom och han hade krupit i gångarna som vanligt och gått fram till grävlingen och luktat på honom, han tyckte han var lite äcklig men han var inte rädd för honom. Han hade däremot inte skällt, men han är inte så gammal än så det kan nog komma.

Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar