tisdag 19 juli 2011

Träning med gymboll och blommande ljung

Startade dagen med en promenad på heden, helt underbart. Vi gick ner till båtarna och hundarna badade. Jackson fick simma lite, han tyckte så där om det. Sen blev det till att gräva rabatter tills svetten lackade, phu så varmt. Lagom till lunch fick det vara nog, det får bli mer någon annan dag, helst en kallar dag. Till och med hundarna blev trötta och vilade sig.


Bamse och Jackson sover tillsammans

Efter lite mat och vila bar det iväg till stan för att handla föda. Så klart blev det en massa annat också, bland annat en medicinboll till hundarna och mig. Eller nu för tiden kallas den för gymboll så klart. I vilket fall som helst så har jag tänkt att Casper och Jackson ska få träna ryggmuskler, balans och koordination på den och jag kanske kan träna lite vilande magmuskler. Jag kom just på att Teo kan använda den som fotboll också, så det var ett riktigt värt köp. Hur det blir med träningen av mina vilande magmuskler får vi se, de kanske fortsätter att vila, eller så har de gått in i en koma.


Armmusklerna fick sig då en omgång för det var ingen snabb affär att pumpa upp bollen med den lilla pumpen. Jackson var mycket intresserad av vad jag gjorde och följde min kamp med bollen troget.


När bollen ett bra tag senare var klar så var det dags att prova stå på den. Jackson skakade och vibrerade en hel del men fick så mycket godis att han ville vara kvar. Det krävs nog en hel del träning innan han kan söka till cirkusen kan man säga. Men med en massa godis kommer man långt. Så han backade inte för att bli satt på den fler än en gång, för att inte säga många gånger.


Casper vill också var med även om det kanske inte direkt var själv bollen som drog så smakar ju det  aldrig fel med lite godis. Han hade en annan teknik än Jackson, för det första så hade han bättre balans så han skakade inte lika mycket, men när bollen rörde på sig lade han sig ner för att stanna av den. Han kommer då definitivt inte bli någon cirkusstjärna. Han är för lat, han låg mest på bollen och åt godis. Eller så kan han vara primadonnan i sällskapet, vem vet.

Hur det blev med min träning, hmmmmm, det förtäljer inte historien riktigt ännu. Men, så det blev. I vilket fall som helst så gick jag en sväng på heden med hundarna på eftermiddagen. Det är sagolikt vackert nu med all ljung som blommar för fullt.


Bamse han luktar på blommorna, eller........


Undrar just vad de spanar in, är månne en humla kanske?


Den gamle med de grå tinningarnas charm.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar