måndag 18 juli 2011

Hemma och nakenhunden Jackson

Hemma, visst låter det skönt
Hemma, allt är så väldigt grönt

Hemma, vilken ljuv musik
Hemma, betala räkningar i panik

Hemma, så fint och så hipp
Hemma, gräsmattan klipp,

Hemma, allt känns så tryggt
Hemma, jaga för att få allt så snyggt

Hemma, landa i soffan så mjuk och så skön
Hemma, detta är arbetets lön 

HEMMMMMMMMMMMMMMMA

Jackson kom tillbaka idag, jag hämtade honom hos Carro. Som förvarnade mig, hon sa du kommer inte tycka att han är snygg nu. Och hon hade helt rätt, eller rättare sagt det var en klar underdrift. Inte snygg hade varit okej djuret så anskrämligt ut. Friserad kallade Carro det, ha ha ha.

Jag lämnade en terrier och fick tillbaka en nakenhund.
Jaha, ja, man får vara öppen för det mesta, kanske gör han sig som nakenhund man kan aldrig veta. Han är då mjuk och go i alla fall, vår lilla nakenterrier. =)

När jag hämtade Jackson hade jag han lös eftersom vi inte skulle gå så långt. Jackson satte i väg i världens fart och  till vår portal där han vek in och satte sig framför dörren. Nog visste han vart han skulle. Väl inte blev det en lustiger dans när han skulle hälsa på alla. Men vi stannade inte inne så länge utan drog oss ut och upp på heden för en långpromenad. Något som både djur och människa uppskattade. Så nu är vi alla rastade och lagomt lama.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar