måndag 25 juli 2011

Terroristen på stadsträning

Igår kom Jackson tillbaka så nu är ordningen tillbaka eller det var kanske fel uttryck. Han blev så glad att han pissade mig på foten, han har inte hundra styrsel på sin blåsa än. Sen dök han ner i matskålen eftersom han inte hade ätit nästan nåt i helgen. Jackson tar ju sin tid på sig när han ska äta och det fungerar inte så bra i Carros flock då försvinner maten. Dessutom så har han nog inte haft ro att äta heller eftersom Sikta har varit i löpen. Vilket i sin tur innebar att det blev till att plocka ner den lille mannen på jorden innan vi gick och lade oss. En lång promenad och några tillrättavisningar på juck och tendens till juckande så var ordningen återställd.

I morse gick vi en lång sväng på heden, det är absolut den härligaste promenaden jag vet. Mjuk sand att gå på, skugga från tallarna, lukter från mossa och blåbär, fåglar som flyger runt och två hundar som sällskap. Slingan vi brukar gå är ca 5km lång, en lagom lång bit med andra ord. Dessutom så har jag hundarna lösa i lång lina så de får springa lite fritt och jag kan ha koll på dem ändå. Jackson terroriserade Casper så han blev less honom under promenaden och packiterade ihop honom och efter det blev det lugnt resterade del av tiden.


Här kommer Casper i full karriär över heden

Efter promenaden har vi varit i stan med den lille terroristen och stadstränat honom, ja, Casper var ju så klart med också. Men det är Jackson som behöver träningen eftersom det är han som har lust att jaga bilar. Så sagt och gjort iväg till stan ut på trottoarer och gångbanor där det körde mycket bilar och det gick inte så lång stund innan han hade koll på att det var i jaktläge på några bilar idag. Men eftersom han är en terrier så måste träningen upprepas ett antal gånger till innan det sitter ordentligt, han ger ju inte upp i första taget.

Väl tillbaka från stan gick jag över och hämtade Zigge som blev både glad och tacksam över detta. Just nu ligger alla fyra hundarna och vilar men det har varit ett himla lekande en stund här.


Zigge och Jackson i full kamp med varandra


Efter en stund kom Casper och ville vara med i leken


Tjoho det här var ju roligt, ser Casper ut att tycka och hjälper Zigge att tukta Jackson


Fast nä, låt småglinen hålla på, jag går och lägger mig och vilar

Efter några timmar gick jag tillbaka med Zigge och släppte in de grå (som jag satt ut i hundgården när jag hämtade Zigge) och hämtade posten. Posten var ingen rolig läsning idag, bara reklam och räkningar, undrar just när det ska dimpa ner några pengar i min brevlåda?????? Den där avlägsna släktingen som har testamenterat sitt arv till mig eller någon som har testamenterat pengarna till en person slumpvis utvald från telefonkatalogen och den personen blev just jag. När kommer den posten undrar jag, jag börjar vara less på alla räkningar vid det här laget. Ja, ja jag får leva på hoppet och fantasin ett tag till verkar det som.

Dröm vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar